Захист докторської дисертації о. Франциска Шиделка, ЧСВВ

У понеділок 12 червня 2017 року у Папському інституті духовності, який діє при Папському богословському факультеті «Терезіанум», о. Франциск Любомир Шиделко, ЧСВВ, захистив докторську дисертацію на тему «Духовний провід як дорога осягнення святості у християнській сім’ї, у світлі пособорових документів» (в італійському оригіналі: «La direzione spirituale: una via costitutiva per la santità nella famiglia cristiana. Uno studio dei documenti post-conciliari»).

Захист проходив у стінах Папського богословського факультету «Терезіанум» (площа San Pancrazio 5/A, 00152 – Рим) перед комісією викладачів у такому складі: о. Дені Шардоннан, OCD, презес факультету «Терезіанум», голова комісії; о. Френсис Чіттупарамбіл, OCD, науковий керівник; о. Адріан Аттард, OCD, який заступав о. Арнальдо Пінью, OCD, першого рецензента; о. Еміліо Мартінес, OCD, другий рецензент.

Прийшли підтримати о. Франциска, на його запрошення: співбрати по Чину, в тому числі всі члени Головної управи, студенти та інші ченці спільноти римського василіянського монастиря; сестри Чину Святого Василія Великого – мати Протоархимандриня Дія Стасюк, сестри-студентки та деякі сестри з України, які на даний час перебувають у Римі; сестри Згромадження Служебниць Непорочної Діви Марії – Генеральна настоятелька сестра Тереза Слота та інші сести, як з дому Генеральної курії, так і ті, які працюють в Папській Українській Колегії Святого Йосафата (в якій о. Франциск деякий час був духовником) і в Папській Румунській Колегії; друзі, знайомі та деякі студенти-докторанти.

Голова комісії о. Дені Шардоннан, привітавши всіх, запросив до молитви: нею була стихира до Святого Духа «Царю небесний», яку заспівали по-українськи студенти василіяни та інші присутні. Потім він передав слово о. Франциску.

У своєму двадцятихвилинному представленні теми о. Франциск зупинився на поясненні змісту роботи, причин вибору саме цієї теми дослідження, структури самого дослідження і, відповідно, дисертації, мети і перспектив цього дослідження, а також осягнутих висновків. Представлення теми, як і ввесь захист, відбувалося італійською мовою.

Після цієї презентації о. Шардоннан надав слово науковому керівникові о. Франциска. Керівник тези, о. Френсис Чіттупарамбіл, вказав на старанність і великий вклад праці о. Шиделка, а також на зміни в схемі роботи, які стали необхідними після оголошення Папою Франциском теми Асамблеї Синоду єпископів у 2014 і 2015 роках: результатом цього стали напрацювання підготовчої комісії, як і самого Синоду єпископів, внаслідок праці якого вийшов у світ документ Папи Франциска «Радість любові». Зазначивши, що італійською мовою немає книжкової позиції, яка так вичерпно описує дану тематику, як ця дисертація, що також є позитивом даної роботи, о. Френсис зупинився на деяких темах, які, на його думку, заслуговують на увагу і поглиблення, і поставив о. Франциску три запитання, на які той відповів, виходячи із напрацювань своєї докторської тези.

Другий доповідач, о. Адріан Аттард, який заступав першого рецензента роботи, о. Арнальдо Пінью, котрий захворів перед захистом, похвально оцінив великий вклад праці в опрацювання дисертації о. Франциска, незважаючи на те, що італійська мова не є його рідною. Він також звернув увагу на те, що деякі теми, порушені у роботі о. Франциска, потребують дальшого поглиблення. Наприклад, духовний провід сімей як такий не може не враховувати індивідуальної свободи і права вибору духовного провідника кожним членом сім’ї. Далі він зазначив, що не тільки чоловік і жінка, – якої права не завжди належно враховані навіть в церковних документах, – але й діти впливають на виховання один одного і своїх батьків, які також змінюються під впливом дітей. Ісус дитину поставив за зразок апостолам у її невинній щирості. Потім о. Адріан задав деякі запитання о. Франциску, які торкалися критеріїв духовного проводу, а підсумовуючи, зазначив, що дуже позитивно оцінює дисертацію о. Франциска.

Опісля голова комісії передав слово другому рецензентові, о. Еміліо Мартінесу, який звернув увагу на солідність роботи, величезну бібліографію, яку о. Франциск опрацював, а також відзначив поодинокі описки та неточності в цитуванні або наведенні бібліографічних позицій. Також о. Еміліо дав деякі поради о. Францискові, зокрема щодо можливого уникання занадто категоричних і різких формулювань, і поставив йому деякі запитання.

На закінчення ще одне запитання додав від себе голова комісії, на яке о. Франциск дав поширену відповідь, після цього комісія вийшла, щоб винести спільне рішення у справі захисту дисертації.

Під час короткої перерви учасники захисту підходили по черзі привітати о. Франциска, а також ділилися своїми враженнями, головне з яких було: отак і має виглядати захист, із реальною оцінкою роботи, виявленням позитивних сторін і недоліків, не вдаваною, а справжньою дискусією з не зовсім зручними запитаннями, а водночас у братерській атмосфері доброзичливості.

Після повернення комісії до залу її голова оголосив, що о. Франциск успішно захистив докторську дисертацію і після публікації визначеної її частини зможе отримати диплом доктора богослов’я зі спеціалізацією богослов’я духовності.

Після цього о. Франциск мав можливість скласти подяку Господу Богові та Пречистій Діві Марії, святим Заступникам, своєму модераторові та іншим викладачам, чернечій спільноті та своїм настоятелям, тим доброчинцям, від яких він отримав стипендію, всім тим людям, які супроводжували його і всім, які прийшли підтримати його під час захисту.

На закінчення як молитву усі заспівали пісню до Пресвятої Богородиці.

Вітаємо нашого співбрата по Чину та у священстві з осягненням цієї високої мети, яка є, з іншого боку, відкриттям нових горизонтів та нових можливостей служіння тим даром, який він отримав від Господа, а водночас бажаємо щедрого Божого благословення у житті та праці на благо Церкви і Божого народу.

За матеріалами: osbm.info

Читайте також:

Коментарів: 0

Увага! Коментарі відсутні! Прокоментуйте першим...

Ваш коментар